12/08/2022
Najnovije vesti

BOSIS NA DUBAI EXPO

Autor 23/10/2021

Srbiju je na ovogodišnjoj Dubai Expo, pored ostalih, predstavljalo i preduzeće Bosis iz Valjeva, koje je u poslovnoj delegaciji bilo na otvaranju izložbe, učestvujući u prvoj sedmici posvećenoj temi Klima i biodiverzitet. Očekivano, jer Bosis teži da postane kompanija sa nula negativnog uticaja na životnu sredinu. To dokazuju konkretnim akcijama jer su u fazi izrade studije izvodljivosti i prikupljanja ponuda za instalaciju solarne elektrane.

Dubai Expo je najveća svetska izložba koja traje šest meseci, na kojoj učestvuje 190 država uz očekivanje oko 25 miliona posetilaca. Svaka zemlja ima svoj paviljon u jednom od tri distrikta: Održivost, Mobilnost i Šansa, gde države učesnice predstavljaju najbolje iz svoje ponude.

Tim povodom, razgovaramo sa Marijom Pantelić, direktorkom održivosti poslovanja u preduzeću Bosis iz Valjeva.

Marija Pantelić, Bosis

Zbog čega je važno da preduzeće učestvuje na manifestaciji kao što je Dubai Expo?
Nastupom na Dubai Expo-u, Srbija želi da predstavi i promoviše srpsku biznis zajednicu na međunarodnoj sceni i otvori nove poslovne mogućnosti, kao i prilike za razvoj novih biznis partnerstava domaćim privrednicima i kompanijama. Za realizaciju biznis programa zaduženi su Privredna komora Srbije, Razvojna agencija Srbije i operativni tim za svetsku izložbu, a poslovnu strategiju čine niz poslovnih B2B sastanaka, prezentacija i investicionih konferencija, kao i učešće na zvaničnim Expo poslovnim forumima i na srpskom međunarodnom poslovnom forumu.

Kompanija Bosis je, u sklopu biznis delegacije Srbije, bila na samom otvaranju Dubai Expo-a u prvoj nedelji čija je tema „Klima i biodiverzitet“.

Da li je neko uputio poziv za firmu Bosis?
Srpski paviljon se nalazi u distriktu Održivost i samim tim se Bosis, zahvaljujući održivom poslovanju, okrenutosti ka cirkularnoj ekonomiji, zelenoj proizvodnji i održivom lancu snabdevanja savršeno uklopio u celu temu srpske izložbe. Na tržištu smo prepoznati kao kompanija koja vodi računa o održivosti, od Eko dizajna proizvoda, gde razvijamo ambalažu tako da koristi najmanje potrebne količine materijala i isključivo iz odgovornih izvora, pa do upravljanja životnim ciklusom proizvoda i činjenice da su svi naši proizvodi 100% reciklabilni.

Drugi razlog za izbor Bosisa za učešće na ovom prestižnom događaju, koji smo saznali tek po početku izložbe, je činjenica da je većina srpskih proizvoda izloženih u paviljonu Srbije upakovana upravo u Bosisovu ambalažu: Plazma, Krem bananice, Najlepše želje su samo neki od predstavljenih srpskih proizvoda #dobroupakovanih u Bosisovu ambalažu.

Šta je sve promovisano tom prilikom?
Sve zemlje se predstavljaju u najboljem svetlu a to je uradila i Srbija, predstavljajući se kao kreativna digitalizovana zemlja.

Moto Srbije na Dubai expo-u je „Inspirisani prošlošću, oblikujemo budućnost“, i samim tim koncept sprskog paviljona je prikazan kroz najrazličitije teme, od vinčanske kulture, domaćih proizvoda do poznatih ličnosti i turističke ponude, u kom delu su se našle i naše Divčibare.

Prikazano je ono najbolje iz Srbije.

Koji asortiman proizvoda je predstavio Bosis Valjevo?
Bosis je sebe prestavio upravo kroz proizvode naših klijenata – najbolji proizvodi iz Srbije, za kojima vlada izuzetno interesovanje na Dubai Expo-u, upakovani su upravo u Bosisovu ambalažu.

Ambalaža proizvedena u Valjevu ispratila je najbolje srpske brendove do svetske scene!

Da li su uspostavljene saradnje sa novim partnerima, ili tek očekujete?
Pred sam polazak pripremili smo listu potencijalnih kompanija i organizacija sa kojima bismo želeli da održimo sastanak tako da smo po dolasku u Dubai svi imali zakazane sastanke na našem domaćem hub-u i u našem paviljonu. To je omogućilo kompanijama iz Srbije upoznavanje novih partnera iz inostranstva i sklapanje poslova.
Pored dela praćenja trendova i inovacija prikazanih na svim tim paviljona različitih zemalja, gde se mogu dobiti ideje za poboljšavanje i novi klijenti za proširenje poslovanja, bili su izuzetno produktivni i ti B2B sastanci.

Bosis uglavnom sarađuje sa velikim kompanijama gde proces sklapanja saradnje počinje upoznavanjem, a tek nakon audita i procena je moguće doći do sklapanja poslova.

Sve kompanije koje učestvuju su predstavljene na štandu Srbije i na posebnom sajtu koji je napravila Privredna komora, tako da pri dolasku novih inostranih kompanija u Srbiju one već imaju uvid u bazu potencijalnih saradnika gde se sada nalazi i Bosis.

Kakvi su aktuelni svetski trendovi u pogledu dizajna i funkcionalnosti pakovanja?
Kada govorimo o kartonskoj ambalaži trend u svetu je svakako razvoj takozvanog ekološki podobnog proizvoda, odnosno onog proizvoda koji je saglasan sa zaštitom životne sredine, što ujedno predstavlja i jedan je od prvih koraka ka ostvarivanju koncepta održivog razvoja. Eko dizajn proizvodi su fleksibilni, pouzdani, dugovečni, prilagodljivi, dogradivi i pogodni za višekratnu upotrebu.

Jedna od bitnih karakteristika jeste produženi životni vek proizvoda, odnosno praktičan način da samoj ambalaži damo dodatnu funkciju koja će osim primarne dodati i neku dodatnu, novu funkciju kojom se produžava njen primarni životni vek.

Novi trend je takođe i Storytelling: Kroz ambalažu, inovativni brendovi se na nove načine povezuju sa kupcima, izazivajući emotivne reakcije i olakšavajući im identifikaciju sa njihovom kompanijom, proizvodima i ljudima.

Još jedan od dominantnih trendova je Pametno pakovanje (Smart Packaging). Pakovanje prevazilazi uobičajene funkcije zaštite, transporta i brendiranja proizvoda. Napredak tehnologije i novi pristupi dizajnu vode jasan trend ka pametnom pakovanju koje je ljudima prikladnije i koje donosi veću vrednost kroz digitalne interfejse i povezivanje.

Da li ste zadovoljni ostvarenim rezultatom na Dubai expo?
Veoma smo ponosni što je Srbija kao jedna mala zemlja imala priliku da se predstavi na takvom mestu, a kasnije i Bosis kao domaća srpska kompanija da se nađe na samom Expo-u.

Sama srpska grupa bila je izuzetno dobro povezana i sada kada smo se vratili ostali smo u kontaktu i planiramo da posećujemo jedni druge, što otvara vrata za dobru saradnju.

Dalji razvojni planovi Bosis Valjevo?
Tekuća 2021. je godina investicija i velike fizičke ekspanzije Bosisa.
Završili smo izgradnju nove hale predviđene za magacin repromaterijala i pripremu proizvodnje i u fazi smo završnih radova i useljenja. Pored toga, nastavljamo ulaganja u digitalizaciju i modernizaciju mašina i opreme što će nam omogućiti da odgovorimo sve strožijim zahtevima tržišta povećavanjem produktivnosti i smanjenjem troškova.

Pored toga, ostajemo privrženi principima društveno odgovornog poslovanja kroz brigu o zaposlenima, čvrstoj podršci lokalnoj zajednici i insistiranju na održivom lancu nabavke kako bi naši klijenti znali da su svi naši proizvodi odgovorni i održivi.

Uz sve ovo, Bosis teži da postane kompanija sa nula negativnog uticaja na životnu sredinu, što postižemo kroz poštovanje principa cirkularne ekonomije i investicije u zelenu tehnologiju. U fazi smo izrade studije izvodljivosti i prikupljanja ponuda za instalaciju solarne elektrane, čime bismo došli korak bliže ostvarenju cilja da postanemo kompanija sa 0 emisija gasova staklene bašte.