KOMBINOVANI MODEL I OD 27. 9.
Na osnovu odluke Tima za praćenje i koordinisanje primene preventivnih mera u radu škola DRUGI MODEL organizacije obrazovno-vaspitnog rada (KOMBINOVANA NASTAVA), od ponedeljka 27. septembra 2021. godine primenjivaće se u VII i VIII razredu OSNOVNIH ŠKOLA na teritoriji četiri lokalne samouprave: Ivanjica, Lajkovac, Valjevo i Kragujevac.
Drugi model nastave podrazumeva da se obrazovno-vaspitni proces organizuje kombinovanjem neposredne nastave i nastave na daljinu, a odeljenja su podeljena u grupe.
DRUGI MODEL organizacije obrazovno-vaspitnog rada (kombino-vana nastava), od ponedeljka 27. septembra 2021. godine primenji-vaće u SREDNjIM ŠKOLAMA na teritoriji 18 lokalnih samouprava: Beograd, Valjevo, Vranje, Leskovac, Lajkovac, Lebane, Prokuplje, Ub, Čačak, Bajina Bašta, Velika Plana, Vladičin Han, Ljig, Kragujevac, Sjenica, Šabac, Niš i Sremska Mitrovica.
TREĆI MODEL nastave (onlajn nastava) primenjivaće se od ponedeljka, 27. septembra u srednjim školama na teritoriji tri lokalne samouprave: Ivanjica, Novi Pazar i Užice.
Pre donošenja odluke, za svaku lokalnu samoupravu razmatrani su opšta epidemiološka situacija, podaci iz nadzora o obolevanju od kovid-19 kod učenika i nastavnika, kao i podaci o utvrđenim klasterima obolelih, odnosno broju odeljenja koja su prešla na treći model nastave usled obolevanja učenika.
U svim ostalim osnovnim i srednjim školama u Srbiji se primenjuje prvi model organizacije obrazovno-vaspitnog rada koji podrazumeva neposrednu nastavu u školama.
Imajući u vidu specifičnost organizacije obrazovno-vaspitnog rada u školama za učenike sa smetnjama u razvoju i invaliditetom Tim za škole doneo je odluku da ukoliko se u odeljenju kod dva učenika potvrdi infekcija SARS-CoV-2 virusom, predlaže se prelazak na nastavu na daljinu u trajanju od 10 kalendarskih dana uz prethodne obavezne konsultacije sa roditeljima učenika tog odeljenja.
Ukoliko su u pojedinim školama školska uprava, kao i stručni organi, uz konsultacije sa Savetom roditelja i institutima/zavodima za javno zdravlje, procenili da epidemiološka situacija u školi dozvoljava nastavak neposrednog obrazovno-vaspitnog rada, te škole mogu uz pojačanu primenu svih epidemioloških mera, organizovati neposredni rad kao najbolje rešenje za učenike, navedeno je u obaveštenju resornog ministarstva.