19/03/2024
Najnovije vesti
  • Home
  • Vesti
  • NIKO KAO AVAKO-TROSTRUKI ŠAMPIONI DRŽAVE

NIKO KAO AVAKO-TROSTRUKI ŠAMPIONI DRŽAVE

Autor 08/12/2021

Auto sport u Srbiji i momci kojima benzin teče kroz vene uveliko odmaraju i polako pripremaju svoje automobile za sledeću godinu. Da li zbog pandemije ili pak nečeg drugog, poslednje dve godine ovaj sport malo je skrajnut sa informativnog puta. Tako je i gotovo mediski gotovo nezapaženo prošla vest da je valjevski auto moto klub Avako postao ekipni šampion države.

Ova vest svakako zaslužuje poštovanje, s obzirom da ovaj sport obitava gotovo i isključivo na ličnim inicijativama i sopstvenom novčaniku, uz minimalnu pomoć gradova iz kojih dolaze. Ipak, još veća vest, za ponos svakako da je AVAKO treći put uzastopno postao ekipni državni prvak, i da je jedini klub na prostorima bivše države kome je to uspelo. Evo razloga za priču i predstavljanje kluba i vozača koji su treći put šampioni.

Zoran Pivić predsednik auto kluba AVAKO kaže: “Dobili smo zlatnu plaketu nakon što smo treći put postali prvaci države, i moram da istaknem da je ove godine bilo izvesno i posle prve trke da ćemo biti šampioni. Odlično smo se organizovali za ovu sezonu, imali smo odlične takmičare i odlično pripremljene automobile za ovu sezonu”.

Matija Stojanac ističe: “Po meni i nije iznenađenje što smo šampioni treći put zaredom. U stvari ovo je četvrta titula ali je prva bila u klubu Avako realy team, a onda smo gotovo svi prešli u novi klub, tako da je ovo četvrta titula sa istim takmičarima. Ovo je naš veliki uspeh, a valja istaći da smo prošle godine od grada Valjeva dobili celih 100.000 dinara pomoći za celu sezonu. Ipak, ove godine grad nam je pomogao u organizaciji valjevskog relija koji se ponovo vratio u naš grad. Klub nema sponzore, pa takmičari finansiraju ovo skupo takmičenje, jedini primer je bio pri organizaciji relija koji je poneo naziv “Miodrag File Stojanac”, koji je bio istinska legenda valjevskog auto sporta. Meni lično je sponzor AMS Valjevo na čelu sa Predragom Gođevcom, dok naši drugi takmičari nemaju sponzore. Snalazimo se kako ko ume i zna.”

Pivić nastavlja: “U reliju se boduju tri najbolje posade, tako da možete doći na reli sa 10 posada, ali se tri najbolje boduju za klubski trofej. Mi smo jedan od najbrojnijih klubova, i na valjevskom i mioničkom reliju smo nastupili sa 10 posada. Naravno, ne učestvuju svi takmičari na svakom reliju, razlozi su finansiske prirode, ali generalno mi smo dobro organizovan klub, a na poslednjem ovogodišnjem reliju u Vrnjačkoj banji nastupilo je šest posada”.

Matija Stojanac tvrdi da je dobar trening  50% uspeha. “Staza mora da se dobro upozna pre trke, mora se tačno znati gde i kako se može voziti auto tokom trke. Veoma je važan i kondicioni trening. Ko ga praktikuje ima izvesnu prednost među takmičarima, najviše zbog koncentracije jer se mnogo trošimo tokom same trke. Puno se znojimo, gubi se mnogo kalorija. Ja sam sa Borsko-braničevske trke došao kući sa četiri kilograma manje. Borsko-braničevski reli je trajao tri dana, rano se ustajalo i provodilo u autu po osam sati u proseku u takmičarskoj vožnji. Pritom, koncentracija je veoma važna, ako ne i presudna, jer i jedna greška može da napravi problem. Ja sam na valjevskom reliju bio prvi u generalnom plasmanu autom koji nije ni u konkurenciji za generalni plasman. Kada to kažem valja istaći da sam vozio auto od 1400 kubika, vredan 8.000 eu, a pobedio sam vozače sa autima jačine 2.000 kubika vredne preko 50.000 eu. U čemu je tajna…Malo mi se posrećilo, ali više odlično izvežbana staza i još bolja vožnja. U Boru sam takođe bio prvi, na jednom reliju sam diskvalifikovan, a jedan sam propustio iz porodičnih razloga. Eto izgubio sam šampionsku titulu, nije se dalo. Sada sam investirao u novi auto. Citroen C2 R2MAX koji je visa kategorija i dosta bolji i brži od predhodnog. Ima 1600 kubika i 190 ks. Ovo je model koji je fabrički napravljen za trke. I ovoga puta imao sam pomoć od AMS prilikom kupovine jer sigurno sam ne bih mogao to da priuštim. Ovom prilikom se još jednom zahvaljujem Predragu Gođevcu i AMS i nadam se da ću rezultatima opravdati poverenje, što znači da očekujemo dobre rezultate”, završava svoju priču Matija Stojanac.

Šampionski klub ove godine su predstavljali Matija Stojanac, Aleksandar Radojičić, Aleksandar Aničić, Aleksandar Tešanović, Ivan Raković, Dragan Spasojević, Dejan Radović, Dejan Marjanović, kao i Željko Milutinović i Nikola Tanasković koji su obavljali “dvostruke” uloge pa su se ove godine našli i na vozačkom mestu, ali i na suvozačkom. Među pobrojanima, nalaze se i šampioni i debitanti, na što je klub posebno ponosan. Tako je šampion klase 1 Aleksandar Radojičić, dok su svoje prve sezone završili Aleksandar Tešanović u klasi 1 i Dejan Radović u klasi 2.

Predsednik kluba Zoran Pivić u sledećoj godini najavljuje novi valjevski reli, a u planu je i organizacija jedne brdske trke, dok Stojanac planira i učešće u Centralno evropskoj zoni. U planu je i odbrana trostruke titule, a pripreme su već u toku. Srećno AVAKO.