06/12/2022
Najnovije vesti
  • Home
  • Vesti
  • PARTNERSTVO SA PORTUGALIJOM, ITALIJOM, BiH
Osnovna skola Andra Savcic Valjevo Erasmus +

PARTNERSTVO SA PORTUGALIJOM, ITALIJOM, BiH

Autor 22/02/2022

Stigle su zvanične potvrde o pristupanju Osnovne škole Andra Savčić iz Valjeva, međunarodnom Erazmus programu, sa temom “Razvojni model podrške učenicima sa teškoćama u razvoju kao indikator celokupnog razvoja dece” iz domena inkluzije.

Prema rečima pedagoga, Milice Vojić Marković, ova oblast nije popularna u društvu, ali prema njihovom mišljenju, pitanja iz oblasti inkluzije su izuzetno značajna za razvoj celokupnog društva i treba da su visoko na lestvici prioriteta. Projekat Treće osnovne koji pripremaju za Erasmus je u završnoj fazi izrade i uskoro treba očekivati početak realizacije u saradnji sa srodnom ustanovom iz Portugalije.

Grupa naših nastavnika i učitelja, njih šest, će ići u studijsku posetu jednom portugalskom obrazovnom centru, dok će druga grupa od pet učitelja i nastavnika ići na edukaciju, na seminar “Inkluzivno obrazovanje i posebne potrebe – italijansko iskustvo prevazilaženja izdvajanja učenika”. Ovaj seminar nam je veoma važan jer je Italija država koja u sgmentu specijalnih škola ima samo 0,1% dece, svi drugi su u redovnim školama, pa očekujemo da čujemo njihovo iskustvo i usvojimo ono što možemo.”

Pristupanjem međunarodnom programu Erasmus, Osnovna škola Andra Savčić postala je poželjan partner za realizaciju različitih projekata svim članicama programa, tako da im je stigao poziv za saradnju i iz Turske.

Istovremeno, turski autor jednog ekološkog programa nas je pozvao da zajednički radimo, pa se uključujemo i u ovu aktivnost koja će početi sa edukacijom o klimatskim promenama. Kao škola, mislimo da imamo šta da kažemo i u ovoj oblasti, naročito što smo počeli saradnju sa “Urbanom gerilom” i gospodinom Grujićem koji će nam pomoći da polako školsko dvorište pretvorimo u mali park. Time nastavljamo našu jesenju aktivnost sađenja drveća i uređenja našeg prostora,” naglašava Milica Vojić Marković, pedagog u Osnovnoj školi Andra Savčić, i dodaje:

Naravno, kada jednom otvorite vrata “Tempus” programa, vidite koliko mogućnosti imate da rastete kao škola. Da radite zanimljive projekte, da budete osetljivi na neke društvene probleme, da se udružite i radite na istim temama i problemima i sa onima koji su nam u neposrednoj blizini, kao i sa onima koji su daleko od nas, i kilometrima, ali i u stepenu razvoja.

Tako su nas pozvali partneri iz Sarajeva, dakle komšije, da radimo zajedno na pravljenju baze od sto pročitanih priča koje bismo poklonili našim slabovidim i slepim vršnjacima i koje bismo objavili na školskom sajtu. Naravno da smo prihvatili, uz oduševljenje! Aktivnost će voditi učenički parlament i vršnjački tim, a uključićemo i nastavnike, roditelje, sve učenike,” rezimira Milica Vojić Marković, pedagog u Osnovnoj školi Andra Savčić, obrazovne ustanove koje je decembra 2021. obeležila punih sedam decenija od osnivanja.