Nikola Milanović iz Kragujevca pobednik IV Akademije preduzetništva – Počinje nova era komunikacije sa ljubimcima
Veliko finale najboljih biznis ideja u okviru ovogodišnje besplatne Akademije preduzetništva koju realizuje Asocijacija za afirmaciju kulture (ASK) pod pokroviteljstvom NCR Fondacije, još jedan je dokaz koliko su mladi danas odvažni i spremni da unose promene.
Od 30 odbranih talentovanih finalista, koji su šest meseci vredno učili i razvijali svoje biznise i ideje, najsnažniji utisak na stručan žiri ostavio je Nikola Milanović dvadesetšestogodišnjak iz Kragujevca, osvojivši prvo mesto sa aplikacijom osmišljenom da se vlasnici i ljubimci što bolje povežu.
Naša misija je olakšati brigu vlasnicima pasa tako što ćemo im pružiti mogućnost da se pored osnovnog praćenja i razumevanja, povežu sa svojim ljubimcem. Kroz personalizovane preporuke i podršku, naš cilj je da svaki ljubimac a samim tim i njihov vlasnik bude srećan, rekao je Nikola Milanović i dodao: Pomoću WellpetAI vlasnici mogu razumeti šta njihov ljubimac želi da im poruči. Takođe, veštačka inteligencija omogućava predikciju anomalija u ponašanjanju i zdravstvenom stanju, što vlasnicima daje mir i sigurnost a njihovog ljubimca čini srećnim i zadovoljnim.
Na pitanje kako funkcioniše WellpetAI, Nikola je rekao: WellpetAI koristi dve najmodernije tehnologije: veštačku inteligenciju i pametne IoT uređaje. Ova kombinacija omogućava prevod potreba i signala ljubimca u stvarnom vremenu. Veštačka inteligencija analizira podatke sa pametne ogrlice i pruža vlasnicima uvid u emocionalno stanje psa, predikciju mogućih problema i personalizovane savete za odgajanje.
Online škola matematike MatŠ donela je drugo mesto Kosti Soldo i Vladanu Vukoviću, a trećeplasirani Miloš Mladenović i Slavica Simjonović razvili su biznis Heaven gardens koji se bavi reciklažom gradjevinskog materijala – dekorativnih ciglica, handmade proizvodnjom i proizvodnjom old tools metodama.
U projekat Digitalna ekonomija za uravnotežen i otporan ekonomski razvoju koji je finansirala NCR fondacija, uključeno je gotovo 200 mladih iz 10 gradova Srbije. Kroz dve generacije Akademije preduzetništva, koja je potpuno besplatna, 75 mladih je dobilo priliku da unapredi svoja znanja i veštine i započne sopstvene poslovne poduhvate. U okviru ovog projekta nastao je i digitalni resursni centar sa preko 200 sadržaja neophodnih za započinjanje preduzetničkih inicijativa a koji je posetilo više od 220.000 ljudi.
Ovaj projekat je deo šire misije Asocijacije za afirmaciju kulture da podrži mlade u njihovim preduzetničkim poduhvatima. U današnjem poslovnom ambijentu, samozapošljavanje i preduzetništvo predstavljaju ključne modele za dugoročno osiguranje kvaliteta života. Mladi preduzetnici donose inovacije, stvaraju nova radna mesta i podstiču ekonomski rast. Njihovi uspesi ne samo da utiču na njihove živote, već i na širu zajednicu, stvarajući ekonomske mogućnosti i jačajući lokalne ekonomije. Pre dve godine smo zajedno krenuli na ovo putovanje sa ciljem da osnažimo mlade preduzetnike u Srbiji i danas, sa ponosom možemo reći da smo postigli mnogo – rekao je Andej Balanč, izvršni direktor i osnivač ASK, prilikom dodela plaketa najboljim polaznicima Akademije preduzetništva i zatvarnju projekta u Privrednoj komori Srbije.
Asocijacija za afirmaciju kulture (ASK) osnovana je 2015. godine sa ciljem da pozitivno utiče na lokalnu zajednicu, mlade i javnost. Počeli su baveći se humanitarnim radom, a danas je njihovo delovanje prošireno na osnaživanje mladih u oblastima aktivizma, zapošljivosti, preduzetništva i zaštite životne sredine. Kroz njihove programe prošlo je više od 2.000 mladih ljudi, utičući na skoro 50 lokalnih zajednica u Srbiji.