Edukativna radionica “Roditelji i nastavnici kao akteri inkluzivne školske klime”
U Osnovnoj školi Mile Dubljević u Lajkovcu održana edukativna radionica u okviru projekta Pedagoški asistent za decu sa smetnjama u razvoju – obavezno zanimanje u inkluzivnoj školi.
Na edukativnoj radionici, na temu: Roditelji i nastavnici kao akteri inkluzivne školske klime, govorili su savetnik Nikola Savić, spoljni saradnik Ministarstva prosvete za inkluzivno obrazovanje i master pedagog, Iva Jevtić.
Predavanje je usmereno na značaj zajedničkog delovanja roditelja i nastavnika u stvaranju inkluzivne školske klime koja podržava sve učenike, posebno iz socijalno nepodsticajnih grupa, decu sa smetnjama u razvoju, decu pripadnike nacionalnim manjinama i druge učenike iz osetljivih društvenih zajednica, radi unapređenja kvalitetnog inkluzivnog obrazovanja u zajednici.
Radionica je održana u okviru projekta, podržanog od strane Delegacije EU, Prava deteta su ljudska prava užičkog Centra za prava deteta i lajkovačkog udruženja Bazi Mili.
“Problem čijem rešenju ovim projektom želimo da doprinesemo je izostanak adekvatne podrške za učenike sa smetnjama u razvoju – nedostatak pedagoških asistenata za decu sa smetnjama u razvoju u školama i visoko postavljeni kriterijumi za angažovanje istih – Pravilnikom o uslovima i standardima za finansiranje ustanove koja obavlja delatnost osnovnog obrazovanja i vaspitanja, čiju izmenu zagovaramo, rekla je Milica Nikolić iz udruženja Bazi Mili.
S toga smo na radionici govorili i o značaju i ulozi defektologa u inkluzivnom obrazovanju, odnosno o svim ulogama koje bi defektolog trebalo da preuzima u inkluzivnoj školi, a koje se odnose na saradnju sa nastavnicima, roditeljima i učenicima.
Udruženje Bazi Mili je pokrenulo inicijativu da se uvede pedagoški asistent za učenike sa smetnjama i invaliditetom u redovne škole, kao obavezno zanimanje.
Naše istraživanje u redovnim osnovnim školama je pokazalo da 100% ispitanih prosvetnih radnika smatra da je neophodno uvesti pedagoškog asistenta jer je to pomoć i njima u radu sa učenikom sa smetnjama i invaliditetom koji radi prema IOP-u.
Nesumnjivo je da momentom omogućavanja usluge pedagoškog asistenta u redovnom obrazovanjuneće nestati sve nejednakosti sa kojima se deca i mladi sa smetnjama u razvoju suočavaju, ali predstavlja jedan od osnovnih preduslova za inkluzivno obrazovanje i jednak pristup sistemu obrazovanja na svim nivoima, kao i preduslov za uključenost u zajednicu”.