- Home
- Vesti
- Vesti iz Valjeva
- KOMBINOVANI MODEL NASTAVE U VALJEVU
KOMBINOVANI MODEL NASTAVE U VALJEVU
Školska 2021/22. godina počela je uz povratak učenika u đačke klupe i to prema tri modela, tačnije neposrednim prisustvom, zatim drugi model podrazumeva kombinaciju pohađanja nastave uživo i daljinski, ili samo on – line, pojasnila je u svom obraćanju načelnica Školske uprave Kolubarskog i Mačvanskog okruga, dr Zorica Jocić.
“Deca polaze na nastavu tako što će to biti neposredna nastava, biće realizovana u učionici, uz nastavnike i učenike, i to je sasvim drugačije u odnosu na prošlu godinu. Dakle, imamo povratak dece u škole, ono što smo sve vreme i čekali.”
Za prvu nedelju školske godine 2021/2022. godinu Tim za praćenje i koordinisanje primene preventivnih mera u radu škola je odlučio da u srenjim školama u Tutinu proimenjuju treći, tj. on – line model nastave, dok je Valjevo među 15 gradova i opština u kojima je u primeni drugi, kombinovanim model, odnosno primenu neposredne i nastave na daljinu, obrazlaže načelnica Jocić.
“Na osnovu procene epidemiološke situacije krećemo uz taj tip nastave. Dakle, mi imamo tri modela, to je neposredna nastava, kombinovani model i on-line nastava. Neposredna je kada svi učenici dolaze u školu i imaju nastavu, sem u srednjim školama, a kombinovani model je kada se kombinuje neposredna i on – line nastava. Kombinovani model podrazumeva da odeljenja koja imaju preko 16 učenika delimo na grupe tako da prva dolazi ponedeljkom, sredom i petkom, a druga grupa utorkom i četvrtkom, da bi se naredne sedmice rotirali. Ministarstvo je odlučilo nakon procene iz prošle godine. Pokazalo se da je cela jedna sedmica, plus vikendi, previše da učenici srednjih škola i sedmog i osmog razreda osnovne, ne idu, tako da je to prevelik interval i zato se odlučilo da to bude svaki drugi dan u kombinovanom modelu.”
Prema rečima dr Zorice Jocić ukoliko bi osnovci prešli na daljinsku nastavu, u zavisnosti od epidemiološke situacije, učenici prvog ciklusa išli na neposrednu nastavu. Učenici petog i šestog razreda takođe bi išli na neposrednu nastavu. Učenici sedmog i osmog razreda bi išli po modelu koji sada primenjuju srednje škole, bili bi podeljeni u dve grupe i pohađali nastavu svaki drugi dan.
“Kombinovani model je moguće organizovati i za mlađe razrede, od prvog do četvrtog i za peti i šesti, ali samo u situaciji kada je opština, odnosno grad u crvenoj zoni. Nadamo se da nećemo ući u crvenu zonu, ali pratimo epidemiološku situaciju.”
PREPORUKE ZA SVE
Poštovanje preventivnih mera je od izuzetnog značaja i podrazumevano je da se odnose na sve aktere, direktno ili indirektno, povezanim sa školom.
“Preporuka svim školama je fleksibilan raspored zvonjenja, da se ne bi svi učenici susretali na hodnicima i u zajedničkim prostorijama. Osim toga, učenici će nositi maske, od ulaska u školu, pa do svog mesta u učionici, zatim će skinuti maske, ali će ih koristiti svaki put kada govore, odgovaraju ili razgovaraju, odlaze do toaleta itd. Školama je, preporučeno da pojačaju dežurstva nastavnika, i unutar objekta i u dvorištima. Apelujemo na roditelje da dolaze organizovano u školu, kada se dogovore sa nastavnicima. Mora biti redukovana poseta u školskim dvorištima. Mi znamo da su naše škole naviknute da poštuju propise, i to je u njihovom interesu, i znamo da će to ispoštovati.”
PRAĆENJE EPIDEMIOLOŠKE SLIKE
Prema odluci Tima za škole navedeno je da učenici koji boluju od COVID-19 ili postoji sumnja na COVID-19 u periodu koji odredi ordinirajući lekar, kao i učenici koji su bliski kontakti COVID-19 pozitivnih osoba koji se nalaze u karantinu u kućnim uslovima, do isteka perioda karantina u skladu sa stručno-metodološkim upustvom ne počinju sa nastavom do isteka propisanog perioda.
“Što se tiče procedure dostavljanja informacije: svakog utorka krizni štabovi iz lokalnih samouprava, nakon procene epidemiološke situacije i ostalih indikatora koje je objavio Institut za javno zdravlje Batut, dostavljaju informaciju o eventualnoj promeni modela nadležnoj školskoj upravi. Mi sredom dostavljamo taj predlog Timu za škole u Beograd, to je Tim za praćenje i koordinisanje primene preventivnih mera u radu škola, formiran od strane Kriznog štaba, koji je sastavljen od predstavnika Ministarstva prosvete, MInistarstva zdravlja i Instituta Batut, a skraćeno ga nazivamo Tim za škole. Oni četvrtkom odlučuju o zahtevu svake pojedinačne lokalne samouprave i petkom, do 10 časova, prosleđuju odluku nadeležnim školskim upravama. Mi, bez odlaganja, prosleđujemo odluku školama i lokalnim kriznim štabovima. I ministar prosvete je naglasio da će se petkom praviti presek stanja po lokalnim samoupravama. Dakle, svi prate”.
PRVACIMA BOJANKA NA DAR
U Školskoj 2021/22. godini na području Valjeva je 759 prvaka, šestoro mališana više u odnosu na broj prijavljenih u aprilu, dok je učenika prvog razreda srednje škole oko hiljadu. U Kolubarskom okrugu je 1408 učenika prvog osnovne, dok Školska uprava Kolubarskog i Mačvanskog okruga ima 3933 prvaka. Inače, u tek počeloj nastavnoj godini u Valjevu je 96 prvaka više, nego li lane, naznačava načelnica Školske uprave, dr Zorica Jocić.
“Učenici prvog razreda osnovne dobili mali, prigodan poklon od Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja jer je svakog prvaka, na njegovoj klup, sačekala bojanka. Ta bojanka je edukativno sredstvo koje deca mogu koristiti uz instrukcije učitelja na časovima redovne nastave, ili za domaći zadatak.”
U pogledu učenika prvog razreda srednjih škola, godinama unazad je poznato da ovdašnje škole prate aktuelnosti i na tržištu rada i na osnovu pažljivo prikupljenih informacija priređuju plan upisa. I u ovoj školskoj godini sva mesta za upis u prvi razred srednje su popunjena. Podsećamo, Školsku 2021/22. u Tehničkoj, u osam odeljenja, prvi razred pohađa 240 učenika, 214 učenika je upisanih u prvi razred Gimnazije i svoje srednjoškolsko obrazovanje u Poljoprivrednoj, Ekonomskoj i Medicinskoj školi počelo je po 180 učenika.
FOTO Dragan Krunić