- Home
- Vesti
- Vesti iz Valjeva
- Pokret Sad – Predlozi rešenja parkinga u Valjevu
Pokret Sad – Predlozi rešenja parkinga u Valjevu
Prilikom najnovijeg obraćanja javnosti, simbolično na parkingu u Železničkoj ulici, odbornik u Skupštini grada Valjeva, Đorđe Pavlović naznačava da je “Pokret Sad” počeo kampanju za predstojeće izbore i da se tim povodom bave lokalnim pitanjima za koja nude rešenje.
Ovog puta, kako je rekao, jedan od gorućih i najtežih problema koji postoji u našem gradu je nedostatak parking mesta.
Dr Snežana Mijatović, odbornik “Pokreta Sad” u Skupštini Valjeva, u uvodnom izlaganju na konferenciji za novinare, je rekla:
„U Valjevu ima oko dve hiljade mesta koja su dozvoljena za parkiranje i još dodatnih 30 mesta koja su rezervisana za parkiranje osoba sa invaliditetom i 42 mesta koja su rezervisana za pravna lica koja plaćaju mesečnu zakupninu. Poznato nam je da je frekvencija saobraćaja povećana poslednjih godina, tako da taj broj parking mesta nije dovoljan za parkiranje svih vozila u gradu, pa su vozači primorani da se parkiraju na mestima koja za to nisu propisana, znači na travnatim površinama i na trotoarima. Samim tim, otežavaju kretanje ostalih učesnika u saobraćaju: pešaka, najpre male dece, zatim dece u kolicima, starih osoba i osoba koje su teško pokretne”, navodeći da u pojedinim slučajevima parkirana vozila otežavaju pristup vozilima urgantnih službi.
Nadovezujući se, odbornik Đorđe Pavlović naglašava: “Kao što i sami građani najbolje znaju, činjenica da je problem parkiranja i saobraćaju uopšte, jedan od gorućih i najtežih problema koji postoji u našem gradu.
To kako se lokalna vlast, na čelu sa SNS, poslednje četiri godine nosila, najbolje pokazuju činjenice i podaci. Ja ću vas podsetiti da je Ulica Vuka Karadžića, kao centralna gradska ulica, rekonstruisana ukupno sedam meseci; 550 metara ulice je rađeno, koštalo je 140 miliona dinara. Dakle, milion i 200 hiljada evra je to koštalo, a rezultat te rekonstrukcije jeste smanjen broj parking mesta.
U 2023. godini su rekonstruisana dva parkirališta u gradu: iza zgrade Suda i u Karađorđevoj, preko puta Suda. I to je ukupno koštalo 35 miliona dinara. Dakle, 300.000 evra koštalo je to da dva parkinga, koja su već postojala, budu dovedeni u iole pristojno stanje. A da ne pričam da je i to trajalo više meseci, sa više aneksa ugovora koji su otišli na preko pet miliona dinara.
Inače, mislim da je važan podatak koji građani treba da znaju, da u 2024. godini “Vidrak” kao javno-komunalno preduzeće zaduženo za parkiranje i naplatu parkiranja u gradu, planira prihod po osnovu parkiranja u iznosu od 79,1 milion dinara. A prosečno, u protekle tri – četiri godine, prihodovalo je oko 70 miliona dinara.
Pitanje za sve je – koliko je novih parking mesta od tog novca izgrađeno? A ja vam mogu reći, i odgovorno tvrdim, da ni jedno jedino dodatno parking mesto za četiri godine, i ukupno 280 miliona dinara, u gradu Valjevu, nije izgrađeno.
U 2024. godini u budžetu, a to su verovatno mnogi već zaboravili, planirano je 70 miliona dinara za rekonstrukciju parkinga kod Hrama. Međutim, taj projekat više niko iz vlasti ne pominje”, naglašava odbornik Pavlović.
“Ono što mi u “Pokretu Sad” smatramo da može da se uradi i nudimo neke predloge koji mogu značajno da doprinesu poboljšanju parkiranja u našem gradu.
Prvi predlog je definisanje zona parkiranja. Crvena, plava zona, ali postoje i neka mesta kojima se mogu promeniti zone i time bi se značajno mogao ubrazti protok saobraćaja na tim mestima. Navešću primer Ulice Pop Lukine između Karađorđeve i sata, a to je predlog i ljudi koji tamo žive i imaju lokalne, da se taj deo proglasi crvenom zonom jer smatraju da bi takva administrativna mera značajno ubrzala protok saobraćaja i omogućila lakše parkiranje. To se može izvesti i u drugim delovima grada, redefinisanjem zona.
Drugi predlog – potrebna je izgradnja novih parkinga. Upravo mesto na kom se nalazimo, parking kod Doma zdravlja, možda je jedan od najboljih primera gde se može napraviti parking na nekoliko spratova kojim bi rešili veliki problem parkiranja i u ulicama Pantićeva, Vlade Danilovića, Karađorđeva.
Takođe, postoji mogućnost izgradnje parkinga kod Hrama, koji gradska vlast sad više ne pominje, kao i na drugim mestima koja bi mogli definisati, a koja su i ranije predviđena planskim aktima ovog grada.
Treći moj predlog je da treba pročitati Studiju parkiranja. Pre pet – šest godina je usvojena. Grad je platio Studiju parkiranja koja je obuhvatila čitav grad, sve gradske zone. Ne samo užu centralnu, već sve zone sa regulacijom saobraćaja i mogućnostima parkiranja i izgradnje i stavljanja u funkciju, tako da saobraćaj bude ubrazn i olakšan i, pre svega, bezbedan za ove kategorije koje su u uvodu navedene.
Dakle, treći predlog je promena režima saobraćaja kako je to Studijom predviđeno, uz nešto restriktivniji saobraćaj u određenim gradskim zonama, proširenje trotoara, izgradnja biciklističkih staza, poboljšanje vidljivosti na pešačkim prelazima i niz mera”, zaključio je odbornik “Pokreta Sad” u skupštini Valjeva, Đorđe Pavlović, dodajući da je Grad Valjevo planirao i izgradnju tzv. Fast parka preko puta zgrade gradske uprave:
“Bilo je to atraktivno, lepo za slikanje. Fast park više niko živi nije pomenuo, mislim da ulazimo u treću punu, možda i četvrtu godinu, kako se ništa nije pipnulo. Mi smo i tada govorili da to nije najbolje rešenje”, podsetio je Pavlović.